تبلیغات
مؤسسه فرهنگی حوراء بانوان استان همدان - مطالب آذر 1394
مؤسسه فرهنگی حوراء بانوان استان همدان
اللهم عجل لولیک الفرج
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ :حوراء بانوان
نویسندگان
برچسبها
آسیب‏‌‌های فرهنگی
معارضه‌ی با مزاحمات فرهنگی هیچ منافاتی ندارد با رشد دادن و آزاد گذاشتن و پرورش دادن مطلوبات فرهنگی.
امام خامنه ای مدظله العالی ۱۳۹۲/۰۹/۱۹





نوع مطلب :
برچسب ها : آسیب‏‌‌های فرهنگی،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
دوشنبه 30 آذر 1394
1394/09/28نسخه قابل چاپ

ویژگی متفاوت نامه رهبر انقلاب :

به نقل از سایت khamenei.ir :
مقامات سیاسی و رهبران دنیا از نامه‌نگاری به‌عنوان شیوه‌ای برای رساندن پیام خود به مردم استفاده می‌کنند. حتی بعضاً نامه‌هایشان نیز خطاب به مردمان کشورهای دیگر است. اما این نامه‌ها معمولا از موضع «بوروکراتیک» نوشته شده است. برای مثال، از موضع یک رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و ... منظور از موضع بوروکراتیک این است که آن مقام سیاسی از جایگاه اداری و دولتی، دست به نگارش نامه می‌زند. همین امر موجب بروز مخاطرات و نقص‌هایی می‌شود. برای مثال، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بوروکراتیزه کردن پیام‌های اجتماعی-فرهنگی، به‌وجود آمدن «مرزهای فکری» است که سبب می‌شود مخاطب، خود را آن‌سوی سرزمین فکری نویسنده بپندارد و در نتیجه ارتباط روحی و فکری با آن برقرار نکند. بنابراین کمترین نتیجه‌ی این «بوروکراتیزه‌سازی» این است که سبب ایجاد شدن مرز بین مخاطبان و نویسنده‌ی نامه می‌شود.۱

نامه‌ی رهبر انقلاب اما از موضع بوروکرتیک، و به نام یک مقام یا رهبر سیاسی نوشته نشده است. نامه‌ی رهبر انقلاب به جوانان غربی از موضع یک «رهبر دینی» و حتی از موضع یک انسان در «خانواده‌ی بزرگ انسانی»، آن هم درباره‌ی «درد مشترک» انسان‌ها نوشته شده است. این همان موضوعی است که «المانیتور» به آن اشاره کرد و گفت: «این شاید اولین‌بار است که یک رهبر دینی عالی‌مقام اسلامی مستقیماً جوانان غرب را درباره‌ی دینش خطاب قرار داده است.»۲ همین موضوع سبب شد خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه عنوان خبر خود پیرامون نامه‌ی رهبر انقلاب را این‌گونه انتخاب کند: «رهبر معنوی ایران به جوانان غربی خطاب کرد اسلام را دشمن تلقی نکنند.»۳



http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31560/C/13940909_2131560.jpg
مجموعه طرح | مروری تصویری بر بخش‌‌هایی از نامه رهبر انقلاب به جوانان کشورهای غربی

* قیود «جوانان»، «عموم»، و «کشورهای غربی» برای مخاطبان نامه
همان‌طور که از عنوان نامه پیدا است، رهبر انقلاب آن را خطاب به «جوانان غربی» نوشته‌اند. نگارش نامه خطاب به این بخش از جامعه‌ی غرب، نشان‌دهنده‌ی چند نکته‌ی حساس است. نخست اینکه جوانان کشورهای غربی در معرض بیشترین هجمه‌های اسلام‌هراسی قرار دارند. برای مثال، کالب ماپین، جوان فیلم‌ساز و متفکر مستقل آمریکایی در این زمینه بیان داشت: «جوانان غربی از تحقیق پیرامون اسلام باز داشته شدند و اگر یک فرد جوان علاقه‌ای به اسلام نشان داده و شروع به تحقیق کند، این سؤال در ذهن افراد هم‌سن‌وسال وی ایجاد می‌شود که آیا این فرد به‌دنبال تروریست شدن است؟ ماپین می‌گوید: پلیس آمریکا دانش‌‌آموزانی را که در مورد اسلام تحقیق می‌کنند، زیر نظر دارد... نامه‌ی رهبر ایران نشان می‌دهد وی شناخت کاملی از عملکرد رسانه‌های غربی داشته و همچنین به تأثیر آن بر ما آگاهی دارد.»۴

دوم اینکه سطح تأثیرپذیری جوان‌ها به‌مراتب بیشتر از پدران و مادرانشان، که جوانان دیروز فرهنگ لیبرال‌دموکراسی و کارخانه‌های آدم‌سازی غرب بوده‌اند، است. اسقف جان بریسون چین از کلیسای اپیسکوپال واشنگتن و مشاور ارشد کلیسای ملی گفت‌وگوی بین‌ادیانی واشنگتن در همین خصوص می‌گوید: «بیکاری در سراسر جهان، ‌ فقدان آموزش و نظا‌م‌های اقتصادی ورشکسته یا رو به ورشکستگی که به فقر بسیاری کشورها منجر شده، فضایی برای ناامیدی جوانان به آینده فراهم آورده است. فراتر از ناامیدی، چهره‌ی غم‌انگیز تحقیر پدیدار شده است. تمام این مسائل فرصت جوانان برای تمرکز بر جامعه و مطالعه‌ی دینی را سلب کرده است.»۵
این نامه و نامه‌ی قبل همچنین از یک منظر بسیار قویِ دیپلماسی و ارتباطات بین‌المللی بهره می‌گیرد که با تمام انواع دیپلماسی سنتی، جدید، رسانه‌ای، عمومی و... متفاوت است.

سوم اینکه جوانان از ظرفیت «تغییر» بیشتری بهره‌مند هستند. این همان نکته‌ای است که در نامه‌ی اول رهبر انقلاب با عنوان «تغییر آینده» از آن یاد شد؛ موضوعی که انتونیوس جی‌ هال، استاد رشته‌ی مطالعات جهانی‌شدن دانشگاه لت‌بریج کانادا، این‌گونه بیان می‌دارد: «رهبر ایران از جوانانی که در بدترین نقاط جهان با تبلیغات سوء زندگی می‌کنند، می‌خواهد ورای تصویر غلط ارائه‌شده از حقیقت و در لوای نور وحی الهی بنگرند.»۶

همچنین در نامه‌ی رهبری از قید «عموم» برای جوانان استفاده شده که نشان‌دهنده‌ی این است که رهبر انقلاب «صرفاً» و «لزوماً» خطاب خویش را «نخبگان» کشورهای غربی قلمداد نکرده‌اند و مخاطب ایشان فراتر از این گستره است، چرا که ایشان به خوبی می‌دانند هم جمعیت این قشر نسبت به کل جوانان غربی کم است، و هم اینکه دامنه‌ی تأثیرگذاری‌ نخبگان محدود است.  

بُعد بعدی، قید «کشورهای غربی» است که در نامه مورد استفاده قرار گرفته است. مخاطب نامه‌ی اول، جوانان اروپا و آمریکای شمالی بودند؛ یعنی جوانان حوزه‌ی جغرافیایی اروپا و آمریکای شمالی. جوانانی که پس از اتفاقات مجله‌ی «شارلی‌ابدو» با موجی از اسلام‌هراسی راست‌گرایان افراطی اروپا و آمریکای شمالی مواجه شدند. اما در نامه‌ی دوم، رهبر انقلاب از عبارت «جوانان غربی» استفاده کرده‌اند که به نظر می‌رسد در این نامه، ایشان بر یک «حوزه‌ی معرفتی» به‌جای «حوزه‌ی جغرافیایی» توجه داشته‌اند. از محتوای نامه نیز چنین برمی‌آید که نویسنده عامدانه هیچ قیدی به «غرب» اضافه نکرده است تا حتی جوانان سایرحوزه‌های جغرافیایی که به‌لحاظ فکری و معرفتی، غربی محسوب می‌شوند را نیز مخاطب نامه‌ی خویش قرار دهد. بدیهی است که جوانان ژاپنی یا غرب‌گرایان کشورهای آمریکای لاتین یا شرق آسیا، جزء حوزه‌ی جغرافیایی غرب نیستند، اما جزء حوزه‌ی معرفتی غرب قلمداد می‌شوند.
 
* دیپلماسی فطرت‌محور موجود در نامه
این نامه و نامه‌ی قبل همچنین از یک منظر بسیار قویِ دیپلماسی و ارتباطات بین‌المللی بهره می‌گیرد که با تمام انواع دیپلماسی سنتی، جدید، رسانه‌ای، عمومی و... متفاوت است. در پاراگراف دوم نامه، نویسنده از موضع «درد مشترک» سخن گفته و ضمیر روشن مخاطب خویش را درگیر می‌کند. آنجا که بیان می‌دارد: «امروز تروریسم درد مشترک ما و شماست»، از وجدان و فطرت جوانان برای ارتباط گرفتن با آن‌ها استفاده می‌کند و این دو را را عامل ارتباطی قرار می‌دهد. این موضوع ضمن اینکه تأییدکننده‌ی نکته‌ی اول، یعنی غیربوروکراتیزه بودن انگیزه‌ها و مکانیسم نگارش و نشر نامه است، از دیگر سو، نشان‌دهنده‌ی بُعدی دیگر از ابعاد مورد توجه ایشان نسبت به استفاده از فرایندی جدید برای ارتباطات بین‌المللی است که از ناحیه‌ی دولت‌های مدرن‌شده و غربی‌شده‌ی روابط بین‌الملل که محصول نظام وستفالیایی ۱۶۴۸ به بعد است، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.


فیلم | نامه رهبر انقلاب اسلامی به عموم جوانان در کشورهای غربی‌
«اصل دعوت» که به عقیده‌ی نویسنده، یکی از ابعاد دیپلماسی فطرت‌محور موجود در نامه است، اصلی است که در متون دینی بسیار از آن سخن گفته شده است و در طول تاریخ اسلام، سابقه‌ای طولانی دارد؛ از نامه‌ی پیامبر اسلام به کشورهای دیگر مثل ایران، حبشه، روم و... که کشورهای باستانی عصر حجاز بودند گرفته تا نامه‌ی تاریخی امام خمینی به گورباچف. رهبر انقلاب در نامه‌ی دوم خویش نیز طبق قاعده و «اصل دعوت» رفتار کردند. همان‌طور که در نامه‌ی اول توصیه کردند: «در واکنش به سیل پیش‌داوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید.» در نامه‌ی دوم نیز اشاره کردند: «من از شما جوانان می‌خواهم که برمبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید. در این صورت، در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهید دید بنایی که بر چنین شالوده‌ای استوار کرده‌اید، سایه‌ی اطمینان و اعتماد را بر سر معمارانش می‌گستراند، گرمای امنیت و آرامش را به آنان هدیه می‌دهد و فروغ امید به آینده‌ای روشن را بر صفحه‌ی گیتی می‌تاباند.»

رهبر انقلاب همچنین در این نامه، حس حقیقت‌جویی آدم‌ها را هدف قرار داده‌اند و با وجدان آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند. همین موضوع، ‌ وجه تفاوت این نوع ارتباط‌گیری با سایر ارتباط‌ها در حوزه‌ی دیپلماتیک است. در راستای همین دیپلماسی فطرت است که پرفسور کوین برت، تحلیلگر و پژوهشگر آمریکایی، بیان می‌دارد: «امروز مفتخرم به اینکه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، سید علی خامنه‌ای را برای جوانان غربی منتشر کنم که از جوانان غربی خواسته است تسلیم شرطی‌سازی‌های اسلام‌هراسانه‌ی جوامعشان نشوند، بلکه به‌جای آن، مستقل فکر کنند.» وی نامه‌ی رهبری را «دعوت به تفکری آزاد» قلمداد می‌کند و می‌گوید «شاید برای برخی از خوانندگان اینکه یک رهبر اسلامی خواستار تفکر آزاد است، جای تعجب داشته باشد. در غرب معمولاً چنین تصور می‌شود که آزاداندیشان با مذهب مخالف‌اند. دکترین امروزه‌ی غرب بر این باور است که مذهب و تفکر آزاد همواره در تقابل با یکدیگر قرار دارند. این دیدگاه اکنون بر مدارس و دانشگاه‌های ما سایه افکنده است و در آنجا از افرادی مانند گالیله، ولتر و داروین به‌خاطر ستیز با سانسورگری کلیسا، قهرمان‌سازی می‌شود.»۷

همچنین دنیس رنکورت، عضو هیئت‌علمی و استاد سابق فیزیک دانشگاه اوتاوا، در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری در خصوص نامه‌ی ایشان بیان داشت: «من امید دارم که جوانان غربی نامه‌ی شما را مطالعه کرده و به آن نگاهی واکاوانه خواهند داشت و امید دارم که این نامه بیداری قلب و ذهن‌ غربی‌ها را سرعت می‌بخشد.»۸

نویسنده: آقای رضا رحمتی
دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل
 
منابع:
۱. ریتزر، جرج (۱۳۷۴)، بنیان‌های جامعه‌شناسی، ترجمه‌ی تقی آزاد ارمکی، نشر سیمرغ، تهران.
۲. http://www.al-monitor.com/pulse/originals/۲۰۱۵/۰۱/iran-foreign-policy.html#
۳. http://itar-tass.com/mezhdunarodnaya-panorama/۱۷۱۳۹۳۹
۴. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۱۰۹۰۰۰۷۲۶
۵. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۱۰۷۰۰۱۴۷۹
۶. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۱۱۸۰۰۰۵۰۹
۷. http://www.veteranstoday.com/۲۰۱۵/۰۱/۲۱/khamenei/
۸. http://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۳۹۴/۰۹/۱۹/۹۳۹۱۹۲




نوع مطلب : نامه رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان کشورهای غربی، 
برچسب ها : ویژگی متفاوت نامه رهبر انقلاب :،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
دوشنبه 30 آذر 1394

معنای انتظار فرج در بیانات امام خامنه ای مدظله العالی :
معنای انتظار فرج به عنوان عبارة أخرای انتظار ظهور، این است که مؤمنِ به اسلام، مؤمنِ به مذهب اهل‌بیت(علیهم السّلام) وضعیتی را که در دنیای واقعی وجود دارد، عقده و گره در زندگی بشر میشناسد. واقعِ قضیه هم همین است. منتظر است که این فروبستگىِ کار بشر، این گرفتاری عمومی انسانیت گشایش پیدا بکند. مسئله، مسئله‌ی گره در کار شخص من و شخص شما نیست. امام زمان (علیه الصّلاة و السّلام) برای اینکه فرج برای همه‌ی بشریت به وجود بیاورد، ظهور میکند که انسان را از فروبستگی نجات بدهد؛ جامعه‌ی بشریت را نجات بدهد؛ بلکه تاریخ آینده‌ی بشر را نجات بدهد.

این معنایش این است که آنچه را که امروز وجود دارد؛ این نظم بشری غیرعادلانه، این نظم بشریای که در آن انسانهای بیشماری مظلوم واقع میشوند، دلهای بیشماری گمراه میشوند، انسانهای بیشماری فرصت عبودیت خدا را پیدا نمیکنند، مورد رد و اعتراض بشری است که منتظر ظهور امام زمان است. انتظار فرج یعنی قبول نکردن و رد کردن آن وضعیتی که بر اثر جهالت انسانها، بر اثر اغراض بشر بر زندگی انسانیت حاکم شده است. این معنی انتظار فرج است.

امروز شما به اوضاع دنیا نگاه کنید، همان چیزی که در روایاتِ مربوط به ظهور ولی عصر (ارواحنا فداه) وجود دارد، امروز در دنیا حاکم است؛ پر شدن دنیا از ظلم و جور. امروز دنیا از ظلم و جور پر است. در روایت و ادعیه‌ی گوناگون و زیارات مختلف مربوط به ولیعصر (ارواحنا فداه) دارد که «یملأ اللَّه به الأرض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا»؛ همچنانیکه یک روزی همه‌ی عالم از ظلم و جور پر بوده است - در روزگارانی ظلم و جور، وضع حاکم بر بشر بوده است - همانطور خدای متعال در زمان او عدل و داد را وضع حاکم بر بشریت قرار خواهد داد. امروز همین است؛ امروز ظلم و جور حاکم بر بشریت است. زندگی بشرِ امروز زندگی مغلوب و مقهورِ دست ظلم و استبداد در همه‌ی دنیاست. در همه‌جا این جور است. بشریت، امروز بر اثر غلبه‌ی ظلم، غلبه‌ی اغراض و هواهای نفسانی دچار مشکلات فراوانند. دو میلیارد گرسنه در دنیای امروز، وجود میلیونها انسانی که در نظامهای طاغوتی مغلوب هوای نفس قدرتمندان طاغوتی هستند، حتّی فشار بر مؤمنین و مجاهدین فی سبیل اللَّه و مبارزان راه حق و ملتی مثل ملت ایران که توانسته است در یک مجموعه‌ی محدودی، در یک فضای معینی، پرچم عدل و داد را بلند بکند و فشار بر مجاهدان فی سبیل اللَّه، همه نشانه‌ی سیطره‌ی ظلم و جور بر دنیاست. این، انتظار فرج را با وضعیت کنونی زندگی انسان در دوره‌های مختلف معنا میکند.

امروز ما انتظار فرج داریم. یعنی منتظریم که دست قدرتمند عدالت‌گستری بیاید و این غلبه‌ی ظلم و جور را که همه‌ی بشریت را تقریباً مقهور خود کرده است، بشکند و این فضای ظلم و جور را دگرگون کند و نسیم عدل را بر زندگی انسانها بوزاند، تا انسانها احساس عدالت کنند. این نیازِ همیشگی یک انسان زنده و یک انسان آگاه است؛ انسانی که سر در پیله‌ی خود نکرده باشد، به زندگی خود دل خوش نکرده باشد. انسانی که به زندگی عمومی بشر با نگاه کلان نگاه میکند، به طور طبیعی حالت انتظار دارد. این معنای انتظار است. انتظار یعنی قانع نشدن، قبول نکردن وضع موجودِ زندگی انسان و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب، که مسلّم است این وضع مطلوب با دست قدرتمند ولی خدا، حضرت حجت‌بن‌الحسن، مهدی صاحب زمان (صلوات اللَّه علیه و عجّل اللَّه فرجه و ارواحنا فداه) تحقق پیدا خواهد کرد. باید خود را به عنوان یک سرباز، به عنوان انسانی که حاضر است برای آنچنان شرائطی مجاهدت کند، آماده کنیم.

انتظار فرج معنایش این نیست که انسان بنشیند، دست به هیچ کاری نزند، هیچ اصلاحی را وجهه‌ی همت خود نکند، صرفاً دل خوش کند به اینکه ما منتظر امام زمان (علیه الصّلاة و السّلام) هستیم. اینکه انتظار نیست. انتظارِ چیست؟ انتظارِ دست قاهرِ قدرتمندِ الهىِ ملکوتی است که باید بیاید و با کمک همین انسانها سیطره‌ی ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند؛ انسانها را بنده‌ی واقعی خدا بکند. باید برای این کار آماده بود. تشکیل نظام جمهوری اسلامی یکی از مقدمات این حرکت عظیم تاریخی است. هر اقدامی در جهت استقرار عدالت، یک قدم به سمت آن هدف والاست. انتظار معنایش این است. انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حرکت است. انتظار آمادگی است. این آمادگی را باید در وجود خودمان، در محیط پیرامون خودمان حفظ کنیم. و خدای متعال نعمت داده است به مردم عزیز ما، به ملت ایران، که توانسته‌اند این قدم بزرگ را بردارند و فضای انتظار را آماده کنند. این معنای انتظار فرج است. انتظار فرج یعنی کمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت برای آن هدفی که امام زمان (علیه الصّلاة والسّلام) برای آن هدف قیام خواهد کرد، آماده کردن. آن انقلاب بزرگ تاریخی برای آن هدف انجام خواهد گرفت. و او عبارت است از ایجاد عدل و داد، زندگی انسانی، زندگی الهی، عبودیت خدا؛ این معنای انتظار فرج است.

بیانات امام خامنه ای مد ظله العالی در دیدار اقشار مختلف مردم‌ در روز نیمه‌ی شعبان

۱۳۸۷/۰۵/۲۷




نوع مطلب : معنای انتظار فرج در بیانات امام خامنه ای مدظله العالی :، 
برچسب ها : معنای انتظار فرج در بیانات امام خامنه ای مدظله العالی :،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
یکشنبه 29 آذر 1394

انسان ۲۵۰ ساله | امام حسن عسکری علیه السلام و تحسین دوست و دشمن :

برای دریافت فایل ، با توجه به سرعت اینترنت خود ، یکی از سه لینک روبرو را کلیک نمایید:



[]


برای استفاده این صوت در سایت یا وبلاگ خود می توانید از این کد استفاده کنید:

 بخشی از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این کلیپ صوتی می‌شنوید:

 

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24921/C/13921018_0124921.jpg
 
* این روزها متعلق به امام عسگری (سلام‌اللّه علیه) است، که میتواند الگوی همه‌ی مؤمنان، بخصوص جوانان باشد. این امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختی‌ها، این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت. در تاریخ پرافتخار شیعه، این نمونه‌ها را کم نداریم. پدر امام زمان عزیز ما با آن همه فضیلت، با آن همه مقامات، با آن همه کرامات، وقتی با سم و جنایت دشمنان از دنیا رفت، فقط بیست و هشت سال داشت؛ این میشود الگو؛ جوان احساس میکند یک نمونه‌ی عالی در مقابل چشم دارد. آن امام بزرگوار، جوادالائمه (علیه‌السّلام) است که در بیست و پنج سالگی شهید شده است؛ این امام عسگری (علیه الصّلاة و السّلام) است که در بیست و هشت سالگی به شهادت رسیده است؛ و این همه فضیلت، این همه مکرمت، این همه عظمت، که نه فقط ما به آنها قائلیم و مترنّمیم، بلکه دشمنانشان، مخالفانشان، کسانی که اعتقاد به امامت آنها نداشتند، همه اعتراف کردند.

دیدار اقشار مردم و خانواده شهدا و ایثارگران ۱۳۹۰/۱۲/۱۰







نوع مطلب : انسان 250 ساله - امام حسن عسگری علیه السلام، 
برچسب ها : شهادت امام حسن عسگری علیه السلام تسلیت باد،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
شنبه 28 آذر 1394

عزت و عظمت امام حسن عسکری علیه‌السلام


* اعتراف مخالفان به فضل و شجاعت و استقامت امام حسن عسکری(علیه‌السلام)
امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختی‌ها، این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت. در تاریخ پرافتخار شیعه، این نمونه‌ها را کم نداریم. پدر امام زمان عزیز ما با آن همه فضیلت، با آن همه مقامات، با آن همه کرامات، وقتی با سم و جنایت دشمنان از دنیا رفت، فقط بیست و هشت سال داشت؛ این میشود الگو؛ جوان احساس میکند یک نمونه‌ی عالی در مقابل چشم دارد. آن امام بزرگوار، جوادالائمه (علیه‌السّلام) است که در بیست و پنج سالگی شهید شده است؛ این امام عسگری (علیه الصّلاة و السّلام) است که در بیست و هشت سالگی به شهادت رسیده است؛ و این همه فضیلت، این همه مکرمت، این همه عظمت، که نه فقط ما به آنها قائلیم و مترنّمیم، بلکه دشمنانشان، مخالفانشان، کسانی که اعتقاد به امامت آنها نداشتند، همه اعتراف کردند. ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
 
* داعیه‌ی امامت علت دشمنی حاکمان با اهل بیت(علیهم‌السلام) بود
این بزرگواران، دائم در حال مبارزه بودند؛ مبارزه‌اى که روحش سیاسى بود. زیرا کسى هم که در مسند حکومت نشسته بود، مدّعى دین بود. او هم ظواهر دین را ملاحظه مى‌کرد. حتّى، گاهى اوقات نظر دینى امام را هم مى‌پذیرفت. (مثل قضایایى که در مورد «مأمون» شنیده‌اید که صریحاً نظر امام را قبول کرد.) یعنى ابایى نداشتند که گاهى نظر فقهى را هم قبول کنند. چیزى که موجب مى‌شد این مبارزه و معارضه با اهل بیت وجود داشته باشد، این بود که اهل بیت، خودشان را «امام» مى‌دانستند. مى‌گفتند: «ما امامیم». حضرت باقر علیه‌السّلام، در منى که رفته بود، فرمود: «إِنَ‌ّ رَسُولَ اللَّهِ کانَ الْاِمامُ» و همه را یک به یک برشمرد تا به خودش رسید و فرمود: «من امامم.» اصلاً بزرگترین مبارزه علیه حکّام همین بود. چون کسى که حاکم شده بود و خود را امام و پیشوا مى‌دانست، مى‌دید شواهد و قرائنى که در امام لازم است، در حضرت هست و در او نیست و این موجود را براى حکومت، خطرناک مى‌شمرد؛ چون مدّعى است. حکّام، با این روح مبارزه مى‌جنگیدند و ائمّه علیهم‌السّلام هم مثل کوه ایستاده بودند. بدیهى است که در این مبارزه، معارف، احکام فقهى و خُلقیّات و اخلاقیّاتى که ائمّه ترویج مى‌کردند، جاى خود را دارد. تربیت شاگردِ بیشتر و ارتباطات شیعى، روزبه‌روز گسترده‌تر شد. شیعه را اینها نگهداشت. شما مرامى را در نظر بگیرید که دویست و پنجاه سال علیه آن حکومت شده است! اصلاً باید هیچ چیزیش نماند؛ باید به‌کل از بین برود؛ ولى شما ببینید الان دنیا چه خبر است و شیعه به کجا رسیده است!
 
این نکته را باید در اشعارى که درباره‌ى امام صادق، امام هادى و امام عسکرى علیهم‌السّلام خوانده مى‌شود، به خوبى دید. اینها مبارزه مى‌کردند و براى همین مبارزه هم جانشان را از دست دادند. راهى است که رو به هدفى مشخّص ادامه دارد. گاهى یکى برمى‌گردد، یکى از این طرف مى‌رود؛ اما هدف یکى است. ۱۳۸۰/۰۶/۳۰
 
* ارتباطات شیعه در زمان حضرت جواد تا حضرت عسکری(علیهم‌السلام) از همیشه گسترده‌تر بوده است
زمان حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادى و حضرت عسکرى، ارتباطات شیعه از همیشه گسترده‌تر بوده است. در هیچ زمانى ارتباط شیعه و گسترش تشکیلاتى شیعه در سرتاسر دنیاى اسلام، مثل زمان حضرت جواد و حضرت هادى و حضرت عسکرى نبوده است. وجود وکلا و نواب و همین داستان‌هایى که از حضرت هادى و حضرت عسکرى نقل مى‌کنند - که مثلاً کسى پول آورد و امام معین کردند چه کارى صورت بگیرد - نشان‌دهنده‌ى این معناست. یعنى على‌رغم محکوم بودن این دو امام بزرگوار در سامرا، و قبل از آنها هم حضرت جواد به نحوى، و حضرت رضا (سلام‌اللَّه‌علیه) به نحوى، ارتباطات با مردم همین‌طور گسترش پیدا کرد. این ارتباطات، قبل از زمان حضرت رضا هم بوده؛ منتها آمدنِ حضرت به خراسان، تأثیر خیلى زیادى در این امر داشته است. ۱۳۸۴/۰۵/۱۸
 
این‌که آن بزرگوارها در غربتِ زیادى بودند، واقعاً همین‌طور است؛ دور از مدینه و دور از خاندان و دور از محیط مألوف؛ اما در کنار این، درباره‌ى این سه امام - از حضرت جواد تا حضرت عسکرى - نکته‌ى دیگرى وجود دارد و آن این است که هرچه به پایان دوره‌ى حضرت عسکرى جلوتر مى‌رویم، این غربت بیشتر مى‌شود. حوزه‌ى نفوذ ائمه و وسعت دایره‌ى شیعه در زمان این سه امام، نسبت به زمان امام صادق و امام باقر شاید ده برابر است؛ و این چیز عجیبى است. شاید علت این‌که اینها را این‌طور در فشار و ضیق قرار دادند، اصلاً همین موضوع بود. ۱۳۸۲/۰۲/۲۰

* امام حسن عسکری(علیه‌السلام) در شهر سامرا با تمام دنیای اسلام رابطه برقرار کرده بود
بعد از حرکت حضرت رضا به طرف ایران و آمدن به خراسان، یکى از اتفاقاتى که افتاد، همین بود. شاید اصلاً در محاسبات امام هشتم (علیه‌السّلام) این موضوع وجود داشته. قبل از آن، شیعیان در همه‌جا تک و توک بودند؛ اما بى‌ارتباط به هم، نا امید، بدون هیچ چشم‌اندازى، بدون هیچ امیدى؛ سلطه‌ى حکومت خلفا هم که همه جا بود؛ قبلش هم هارون بود با آن قدرت فرعونى. حضرت که به‌طرف خراسان آمدند و از این مسیر عبور کردند، شخصیتى در مقابل مردم ظاهر شد که هم علم، هم عظمت، هم شکوه، هم صدق و هم نورانیت را جلوى چشم آنها مى‌گذاشت؛ اصلاً مردم مثل چنین شخصیتى را ندیده بودند. قبل از آن، چقدر از شیعیان مى‌توانستند از خراسان حرکت کنند و به مدینه بروند و امام صادق را ببینند؟ اما در این مسیر طولانى، همه جا امام را از نزدیک دیدند؛ چیز عجیبى بود؛ کأنّه انسان پیغمبر را مشاهده کند. آن هیبت و عظمت معنوى، آن عزت، آن اخلاق، آن تقوا، آن نورانیت و آن علم وسیع - که هرچه مى‌پرسى و هرچه مى‌خواهى، در دستش هست؛ چیزى که اصلاً مردم آن را ندیده بودند - ولوله‌یى راه انداخت.
امام به خراسان و مرو رسیدند. مرکز هم مرو بود، که در ترکمنستانِ فعلى واقع شده است. بعد از یکى دو سال هم که شهادت حضرت بود و مردم داغدار شدند. هم ورود امام - که نشان دادن جلوه‌یى از چیزهاى ندیده و نشنیده‌ى مردم بود - و هم شهادت آن بزرگوار - که داغ عجیبى بنا کرد - در واقع تمام فضاى این مناطق را در اختیار شیعه قرار داد؛ نه این‌که حتماً همه شیعه شدند، اما همه محب اهل بیت شدند...
بعد از امام رضا تا زمان شهادت حضرت عسکرى (علیهم‌السّلام) چنین حادثه‌یى اتفاق افتاده. حضرت هادى و حضرت عسکرى در همان شهر سامرا، که در واقع مثل یک پادگان بود - یک شهر بزرگِ آن‌چنانى نبود؛ پایتخت نوبنیادى بود که «سُرّ من رأى»؛ سران و اعیان و رجالِ حکومت و به قدرى از مردم عادى که حوایج روزمره را برطرف کنند، در آن جمع شده بودند - توانسته بودند این همه ارتباطات را با سرتاسر دنیاى اسلام تنظیم کنند. وقتى ما ابعاد زندگى ائمه را نگاه کنیم، مى‌فهمیم اینها چه‌کار مى‌کردند. بنابراین فقط این نبود که اینها مسائل نماز و روزه یا طهارت و نجاسات را جواب بدهند؛ در موضع «امام» - با همان معناى اسلامىِ خودش - قرار مى‌گرفتند و با مردم حرف مى‌زدند. به‌نظر من این بعد در کنار این ابعاد قابل توجه است. شما مى‌بینید که حضرت هادى را از مدینه به سامرا مى‌آورند و در سنین جوانى - چهل و دو سالگى - ایشان را به شهادت مى‌رسانند؛ یا حضرت عسکرى در بیست و هشت سالگى به شهادت مى‌رسند؛ اینها همه نشان‌دهنده‌ى حرکت عظیم ائمه (علیهم‌السّلام) و شیعیان و اصحاب آن بزرگوارها در سرتاسر تاریخ بوده. با این‌که دستگاه خلفا، دستگاه پلیسىِ با شدت عمل بود، درعین‌حال ائمه (علیهم‌السّلام) این‌گونه موفق شدند. غرض، در کنار غربت، این عزت و عظمت را هم باید دید. ۱۳۸۲/۰۲/۲۰
حضرت امام حسن عسکری (علیه‌السلام)



نوع مطلب : شهادت امام حسن عسگری علیه السلام تسلیت باد، 
برچسب ها : حضرت امام حسن عسکری (علیه‌السلام)،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
شنبه 28 آذر 1394
نامه رهبر انقلاب اسلامی به عموم جوانان در کشورهای غربی‌

«درد مشترک»

در پی وقوع حوادث تروریستی در فرانسه، حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی نامه‌ای خطاب به عموم جوانان در کشورهای غربی نوشتند. رهبر انقلاب اسلامی در این نامه تأکید کردند: «من ایمان دارم که تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابید و سدّ بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است.» پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در فیلم «درد مشترک» متن نامه‌ی رهبر انقلاب را مرور کرده است.

فیلم کامل دیدار: «درد مشترک»




با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید

همچنین برای استفاده این فیلم در سایت و یا وبلاگ خود می توانید از کد زیر استفاده کنید :
برچسب‌ها: تروریسم؛ تروریسم بین‌المللی؛ تروریسم دولتی؛ نامه به جوانان کشورهای غربی



نوع مطلب : نامه رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان کشورهای غربی، 
برچسب ها : تروریسم؛ تروریسم بین‌المللی؛ تروریسم دولتی؛ نامه به جوانان کشورهای غربی،
لینک های مرتبط :
          
شنبه 28 آذر 1394
در دوازدهمین شماره خط حزب‌الله بخوانید

از برخورد با فتنه اهل «بغی» تا کشتار شیعیان نیجریه

دوازدهمین شماره هفته نامه خط حزب‌الله با گزارشی درباره فاجعه کشتار شیعیان مظلوم زاریا در نیجریه و هم چنین یادداشتی در تبیین روش برخورد نظام اسلامی با «اهل بغی» در جریان حوادث فتنه‌گون سال ۸۸ و پس از آن منتشر شد.
خط حزب‌الله ضمن بیان روایتی از دوران مجروحیت یکی از فرزندان رهبر شیعیان نیجریه، این شماره را به ۴ فرزند شهیدش تقدیم کرده است.
تصویر اول نشریه در این هفته نیز به حضور سید ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در حسینیه امام خمینی(ره) در دیدار شرکت کنندگان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) اختصاص پیدا کرده است.
در این شماره هم چنین نظر رهبر انقلاب درخصوص مجلس لعن در بخش احکام آموزشی و هم چنین روایت رهبر انقلاب از نقش شهید مفتح در پیوند حوزه و دانشگاه آمده است.
نسخه‌ی PDF نشریه در دو نسخه‌ی A4 جهت مطالعه و A3 جهت چاپ برای چاپ و تکثیر بر روی سایت KHAMENEI.IR قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند. همچنین برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
 






نوع مطلب : نشریه خط حزب الله، 
برچسب ها : نشریه خط حزب الله،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
پنجشنبه 26 آذر 1394
آذرماه طی مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و ادبی

آئین معرفی کتاب «آینه‌گردانی» برگزار می‌شود

مراسم معرفی کتاب «آینه‌گردانی»، مجموعه اشعار آئینی ارائه‌شده در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، شنبه شب آینده ۲۸ آذرماه همزمان با شب شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه‌السلام برگزار می‌شود.http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31639/H/139409221832240716_31639.jpg

این مراسم به همت مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و با مشارکت حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسه‌ی فرهنگی هنری شهرستان ادب، از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در محل سالن سوره‌ی حوزه‌ی هنری و با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی برگزار می‌شود.

این کتاب، مجموعه اشعار آئینی که در فاصله‌ی زمانی سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۲ در شب‌های شعر نیمه‌ی ماه رمضان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی خوانده شده است را دربرمی‌گیرد.

نام کتاب برگرفته از این بیت لسان‌الغیب حافظ شیرازی گرفته شده است که:
جلوه‌گاه رخ او دیده‌ی من تنها نیست
ماه و خورشید هم این آینه می‌گردانند

محافل شب شعر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور شاعران جوان و پیشکسوت از ایران و دیگر کشورها از سال‌ها پیش در شب‌های نیمه‌ی ماه مبارک رمضان برگزار می‌شده است. بخش قابل توجهی از اشعار قرائت‌شده در این دیدارها مربوط به اشعار آئینی است.




نوع مطلب : آئین معرفی کتاب «آینه‌گردانی» برگزار می‌شود، 
برچسب ها : آئین معرفی کتاب «آینه‌گردانی» برگزار می‌شود،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
پنجشنبه 26 آذر 1394
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جبهه جهانی مستضعفین :

عکس/ حمایت جهانی از شیخ زکزاکی در فضای مجازی

 حمایت جهانی از شیخ زکزاکی در فضای مجازی
بسیاری از فعالان فضای مجازی ضمن محکومیت سکوت مجامع بین‌المللی در قبال کشتار شیعیان در نیجریه و با تبدیل عکس پروفایل خود به تصاویری از شیخ زکزاکی خواستار آزادی هرچه سریع‌تر وی شدند.
به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، شمار زیادی از فعالان فضای مجازی و حامیان حقوق‌بشر در کشورهای مختلف سکوت معنا‌دار مجامع بین‌المللی را در قبال کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه محکوم کردند.

آنان با اشاره به پوشش وسیع عملیات تروریستی فرانسه توسط رسانه‌های غربی، بی‌توجهی این رسانه‌ها را نسبت به شهادت ده‌ها مسلمان نیجریایی شرم‌آور و خارج از اخلاق حرفه‌ای دانستند.

کاربران فضای مجازی با تغییر تصاویر پروفایل خود به عکس‌های شیخ زکزاکی و راه‌اندازی هشتگ‌های "من زکزاکی هستم"، "برای زکزاکی دعا کنید" و "قتل عام شیعیان" خواستار آزادی هر چه سریع‌تر وی شدند.

 این فعالان شیخ زکزاکی را «شیر آفریقا»، سردمدار مبارزه با صهیونیسم و حامی مقاومت فلسطین در آفریقا نامیدند و از تمامی مسلمانان سنی و شیعه دنیا خواستند برای آزادی وی دعا کنند.

در ادامه تصاویری را از پروفایل کاربران حامی شیخ زکزاکی مشاهده می‌کنید:




نوع مطلب : حمایت جهانی از شیخ زکزاکی، 
برچسب ها : حمایت جهانی از شیخ زکزاکی،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
پنجشنبه 26 آذر 1394
مصادیق تهاجم فرهنگ غرب بر دیگر فرهنگ ها

ما برای ساختن این بخش [ اصلی و اساسی] از تمدن نوین اسلامی[كه همان سبك زندگی است ]، بشدت باید از تقلید پرهیز كنیم؛ تقلید از آن كسانی كه سعی دارند روشهای زندگی و سبك و سلوك زندگی را به ملتها تحمیل كنند. امروز مظهر كامل و تنها مظهر این زورگوئی و تحمیل، تمدن غربی است. نه اینكه ما بنای دشمنی با غرب و ستیزه گری با غرب داشته باشیم - این حرف، ناشی از بررسی است - ستیزه گری و دشمنیِ احساساتی نیست. بعضی بمجرد اینكه اسم غرب و تمدن غرب و شیوه های غرب و توطئه ی غرب و دشمنی غرب می آید، حمل میكنند بر غرب ستیزی: آقا، شماها با غرب دشمنید. نه، ما با غرب پدركشتگیِ آنچنانی نداریم - البته پدركشتگی داریم! - غرض نداریم. این حرف، بررسی شده است.
تقلید از غرب برای كشورهائی كه این تقلید را برای خودشان روا دانستند و عمل كردند، جز ضرر و فاجعه به بار نیاورده؛ حتّی آن كشورهائی كه بظاهر به صنعتی و اختراعی و ثروتی هم رسیدند، اما مقلد بودند. علت این است كه فرهنگ غرب، یك فرهنگ مهاجم است. فرهنگ غرب، فرهنگ نابودكننده ی فرهنگهاست. هرجا غربی ها وارد شدند، فرهنگ های بومی را نابود كردند، بنیان های اساسیِ اجتماعی را از بین بردند؛ تا آنجائی كه توانستند، تاریخ ملتها را تغییر دادند، زبان آنها را تغییر دادند، خط آنها را تغییر دادند. هر جا انگلیسها وارد شدند، زبان مردم بومی را تبدیل كردند به انگلیسی؛ اگر زبان رقیبی وجود داشت، آن را از بین بردند. در شبه قاره ی هند، زبان فارسی چند قرن زبان رسمی بود؛ تمام نوشتجات، مكاتبات دستگاههای حكومتی، دولتی، مردم، دانشوران، مدارس عمده، شخصیتهای برجسته، با زبان فارسی انجام میگرفت. انگلیسها آمدند زبان فارسی را با زور در هند ممنوع كردند، زبان انگلیسی را رائج كردند. شبه قاره ی هند كه یكی از كانونهای زبان فارسی بوده، امروز در آنجا زبان فارسی غریب است؛ اما زبان انگلیسی، زبان دیوانی است؛ مكاتبات دولتی با انگلیسی است، حرف زدن غالب نخبگان شان با انگلیسی است - باید انگلیسی حرف بزنند - این تحمیل شده. در همه ی كشورهائی كه انگلیسها در دوران استعمار در آنجا حضور داشتند، این اتفاق افتاده است؛ تحمیل شده است. ما زبان فارسی را بر هیچ جا تحمیل نكردیم. زبان فارسی كه در هند رائج بود، به وسیلهی خود هندی ها استقبال شد؛ شخصیتهای هندی، خودشان به زبان فارسی شعر گفتند. از قرن هفتم و هشتم هجری تا همین زمان اخیرِ قبل از آمدن انگلیسها، شعرای زیادی در هند بودند كه به فارسی شعر میگفتند؛ مثل امیرخسرو دهلوی، بیدل دهلوی - كه اهل دهلی است - و بسیاری از شعرای دیگر. اقبال لاهوری اهل لاهور است، اما شعر فارسی او معروفتر از شعر به هر زبان دیگری است. ما مثل انگلیسها كه انگلیسی را در هند رائج كردند، زبان فارسی را رائج نكردیم؛ فارسی با میل مردم، با رفت وآمد شاعران و عارفان و عالمان و اینها به طور طبیعی رائج شد؛ اما انگلیسها آمدند مردم را مجبور كردند كه باید فارسی حرف نزنند؛ برای فارسی حرف زدن و فارسی نوشتن، مجازات معین كردند.
فرانسوی ها هم در كشورهائی كه تحت استعمار آنها بود، زبان فرانسه را اجباری كردند. یك وقتی یكی از رؤسای كشورهای آفریقای شمالی - كه سالها فرانسوی ها بر آنجا سلطه داشتند - زمان ریاست جمهوری با بنده ملاقات داشت. او با من عربی حرف میزد؛ بعد میخواست یك جملهای را بگوید، واژه ی عربیِ آن جمله یادش نیامد، بلد نبود. معاونش یا وزیرش همراهش بود، به فرانسه به او گفت كه این جمله به عربی چه میشود؟ او هم گفت كه بله، این جمله به عربی میشود این. یعنی یك عرب نمیتوانست مقصود خودش را با عربی ادا كند، مجبور بود با فرانسه از رفیقش بپرسد، او هم بگوید كه این است! یعنی اینقدر اینها از زبان اصلیِ خودشان دور مانده بودند. این مسئله را سالها بر اینها تحمیل كردند. پرتغالی ها هم همین جور، هلندی ها هم همین جور، اسپانیائی ها هم همین جور؛ هر جا رفتند، زبان خودشان را تحمیل كردند؛ این میشود فرهنگ مهاجم. بنابراین فرهنگ غرب، مهاجم است.
غربی ها آنجائی كه توانستند، بنیانهای فرهنگی و اعتقادی را از بین بردند. در مثل كشور ما كه استعمارِ مستقیم وجود نداشت و به بركت مجاهدت یك عده از بزرگان، انگلیسها نتوانستند به طور مستقیم وارد شوند، افرادی را عامل خودشان كردند. اگر قرارداد ۱۲۹۹، یعنی ۱۹۱۹ میلادی - كه معروف به قرارداد وثوقالدوله است - در ایران با مقاومت امثال مرحوم مدرس و بعضی از آزادی خواهانِ دیگر مواجه نمیشد و این قرارداد عملیاتی میشد، استعمار ایران حتمی بود - مثل هند - مردانی نگذاشتند این اتفاق بیفتد. اما آنها به وسیلهی عوامل خودشان، با گماشتن رضاخان پهلوی و تقویت او و گذاشتن روشنفكران وابستهی به غرب در كنار او - كه باز لازم نیست من اسم بیاورم، دوست ندارم اسم بیاورم - فرهنگ خودشان را بر ما تحمیل كردند. بعضی از وزرا و نخبگان سیاسی دستگاه پهلوی كه جنبه ی فرهنگی داشتند، اینها عامل غرب بودند برای دگرگون كردن فرهنگ كشورمان؛ و هرچه توانستند، كردند؛ یك مقوله اش مسئله ی كشف حجاب بود، یك مقوله اش فشار بر روحانیون و زدودن حضور روحانیون از كشور بود، و مقولات فراوان دیگری كه در دوران رضاخان پهلوی دنبال میشد. فرهنگ غربی، فرهنگ مهاجم است؛ هرجا وارد شود، هویت زدائی میكند؛ هویت ملتها را از بین میبرد. فرهنگ غربی، ذهنها را، فكرها را مادی میكند، مادی پرورش میدهد؛ هدف زندگی میشود پول و ثروت؛ آرمانهای بلند، آرمانهای معنوی و تعالی روحی از ذهنها زدوده میشود. خصوصیت فرهنگ غربی این است.۱۳۹۱/۰۷/۲۳




نوع مطلب : مصادیق تهاجم فرهنگی غرب بر دیگر فرهنگ ها، 
برچسب ها : مصادیق تهاجم فرهنگی غرب بر دیگر فرهنگ ها،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
چهارشنبه 25 آذر 1394
جایگاه فرهنگ کار جمعی در سبک زندگی اسلامی

یکی از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت است از سبک زندگی کردن، رفتار اجتماعی، شیوه‌ی زیستن - اینها عبارةٌ اخرای یکدیگر است - این یک بُعد مهم است...
باید آسیب‌شناسی کنیم؛ یعنی توجه به آسیبهائی که در این زمینه وجود دارد و جستجو از علل این آسیبها. البته ما اینجا نمیخواهیم مسئله را تمام‌شده فرض کنیم؛ فهرستی مطرح میکنیم: چرا فرهنگ کار جمعی در جامعه‌ی ما ضعیف است؟ این یک آسیب است. با اینکه کار جمعی را غربی‌ها به اسم خودشان ثبت کرده‌اند، اما اسلام خیلی قبل از اینها گفته است: «تعاونوا علی البرّ و التّقوی»،(۱) یا: «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا». یعنی حتّی اعتصام به حبل‌اللّه هم باید دسته‌جمعی باشد؛ «و لا تفرّقوا».(۲)...
اینها بخشهای گوناگونی از مسائل سبک زندگی است، و ده‌ها مسئله از این قبیل وجود دارد؛ که بعضی از اینهائی که من گفتم، مهمتر است. این یک فهرستی است از آن چیزهائی که متن تمدن را تشکیل میدهد. قضاوت درباره‌ی یک تمدن، مبتنی بر اینهاست.۱۳۹۱/۰۷/۲۳





نوع مطلب : سبک زندگی اسلامی، 
برچسب ها : سبک زندگی اسلامی،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
چهارشنبه 25 آذر 1394

مرگ بر آمریکا

برای دریافت فایل ، با توجه به سرعت اینترنت خود ، یکی از سه لینک روبرو را کلیک نمایید:


پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان و در آستانه سالروز تسخیر لانه جاسوسی کلیپ صوتی «مرگ بر آمریکا» را درباره پشتوانه منطقی فریاد «مرگ بر آمریکا»ی ملت ایران منتشر می‌کند.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif سخنان حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی که در این صوت می‌شنوید:


* ملّتها تحت تأثیر حرکت ملّت ایرانند و این در دنیا مشهود است؛ بالخصوص در دنیای اسلام مشهود است؛ برای ملّت ایران، برای بزرگان انقلاب، برای شخص امام بزرگوار ما آن‌چنان تکریمی و احترامی قائلند که برای هیچ‌کس دیگر قائل نیستند؛ این به‌خاطر این است که این صدای رسا به گوش آنها میرسد؛ این صدای رسا را از دست ندهید. و این را بدانید که این شعار شما، «مرگ بر آمریکا»ی شما، این فریادی که ملّت ایران میکشند، این دارای یک پشتوانه و عقبه‌ی منطقی و قوی است؛ دارای پشتوانه‌ی عقلانی است. معلوم هم هست که مراد از «مرگ بر آمریکا»، مرگ بر ملّت آمریکا نیست، ملّت آمریکا هم مثل بقیّه‌ی ملّتها [هستند]، یعنی مرگ بر سیاستهای آمریکا، مرگ بر استکبار؛ معنایش این است، این دارای پشتوانه‌ی عقلانی است؛ قانون اساسی ما به این ناطق است، تفکّرات اصولی و عمیق و منطقی بر این ناطق است و این را برای هر ملّتی که تشریح بکنیم، آن را می‌پسندند و میپذیرند و قبول میکنند.
دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
 

[]

برای استفاده این صوت در سایت یا وبلاگ خود می توانید از این کد استفاده کنید:
 





نوع مطلب : مرگ بر امریکا، 
برچسب ها : مرگ بر امریکا،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
چهارشنبه 25 آذر 1394

نماهنگ | «مژدگانا که گربه عابد شد»

پایگاه KHAMENEI.IR نماهنگ «مژدگانا که گربه عابد شد» را با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان در تاریخ ۱۳۹۴/۰۸/۱۲، منتشر می‌کند.
در این نماهنگ رهبر انقلاب با اشاره به گریه یکی از مأموران آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای اخیر،متذکر می‌گردند که:
«در مذاکره، به مناسبت اینکه ما با جنگ مخالفیم، اشک هم میریزند، گریه هم میکنند! در همین مذاکرات هسته‌ای مشاهده شد که مأمور آمریکایی گفت من از جوانی با جنگ مخالف بودم و گریه کرد. خب، یک عدّه‌ای ممکن است ساده‌لوحانه بگویند عجب، واقعاً اینها آدمهای خوبی شده‌اند، مژدگانی که گربه عابد شد؛ امّا همین آدمی که از جنگ این‌قدر متنفّر است که از یادآوری جنگ گریه‌اش میگیرد و جلوی دوربین اشک میریزد، این از همان آدمهایی است که [وقتی‌] صدها کودک را در غزّه قطعه‌قطعه میکنند و صهیونیست‌ها با کمال قساوت و بی‌رحمی به زن و کودک و بچّه و بزرگ و پیر و جوان رحم نمیکنند، اینها حتّی اخم هم نمیکنند!»

 
نماهنگ: نماهنگ | مژدگانا که گربه عابد شد




با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :

همچنین برای استفاده این فیلم در سایت و یا وبلاگ خود می توانید از کد زیر استفاده کنید :




نوع مطلب : مژدگانا که گربه عابد شد، 
برچسب ها : مژدگانا که گربه عابد شد،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
چهارشنبه 25 آذر 1394

اصول هفتگانه امام | اسلام ناب

حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی رهبر انقلاب اسلامی در جریان سخنرانی‌شان در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله به جریان تحریف خط امام اشاره کردند و به تبیین اصول هفتگانه بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی در طول ده سال دوران حاکمیت اسلامی و پانزده سال دوران نهضت پرداختند. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مجموعه‌ی محصولات چندرسانه‌ای درباره «اصول هفتگانه امام رحمه‌الله» را در هفت قسمت، تولید و منتشر می‌کند. اولین قسمت از این مجموعه به بحث «اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی» اختصاص دارد. پیش از این نیز مجموعه پوسترهای «تحریف امام» تهیه و منتشر شده بود.


[نمایش تمام تصاویر]|[دریافت تمام تصاویر (Zip)]






نوع مطلب : اصول هفتگانه امام | اسلام ناب در مقابل اسلام امریکایی، 
برچسب ها : اصول هفتگانه امام | اسلام ناب در مقابل اسلام امریکایی،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
سه شنبه 24 آذر 1394
۱۳۹۴/۰۹/۱۱

Letter4U | #CommonWorry


صوت
انگلیسی متن  نامه دوم حضرت امام خامنه ای مدظله العالی به جوانان کشورهای غربی

برای دریافت فایل ، با توجه به سرعت اینترنت خود ، یکی از سه لینک روبرو را کلیک نمایید:





برای استفاده این صوت در سایت یا وبلاگ خود می توانید از این کد استفاده کنید:



برچسب‌ها: تروریسم؛ تروریسم بین‌المللی؛ نامه به جوانان کشورهای غربی




نوع مطلب : تروریسم؛ تروریسم بین‌المللی؛ نامه به جوانان کشورهای غربی، 
برچسب ها : تروریسم؛ تروریسم بین‌المللی؛ نامه به جوانان کشورهای غربی،
لینک های مرتبط : امام خامنه ای (مدظله العالی)،
          
سه شنبه 24 آذر 1394


( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5   


موضوعات
پیوند روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی